dilluns, 9 de juny del 2008

VALÈNCIA, CAMP DE PROVES?


L'altre dia llegia esbalaït a la premsa que el País Valencià és el lloc de l'Estat Espanyol on, amb diferència amb la resta, es produeixen més atacs de caracter xenòfob i d'ideologia feixita. La veritat és que no m'hauria de sorprendre perquè, a cada poc temps, ens assabentem pels mitjans de comunicació de massa que a tal o tal banda s'ha produït una acció d'aquesta mena.
El que més m'emprenya és que aquesta situació ja fa molts anys que dura i, sembla, que les autoritats, pressumptament, no en fan res. Des d'abans de l'anomenada "transició" es vénen produint diversos actes de violència feixista contra persones, partits i organitzacions d'esquerra que, o han estat poc (o gens) investigats o s'han produït amb la connivència de segons qui. Açò ja hi dura massa i sembla que s'hi haja enquistat.
No em vull posar en pla mal pensat, però, per què ací al País Valencià? Per què hi dura tant? Per què sembla que les autoritats no hi fan tot el que caldria? Quins interessos hi ha darrere? Qui vol que continue aquesta violència feixista i xenòfoba al nostre País? És que a algú li va bé aquesta força de xoc que actua, veges tu quina casualitat, contra interessos nacionalistes?
No hi tinc respostes i sí molts i molts dubtes.

Ací us deixe un enllaç a la notícia:

4 comentaris:

Delfica ha dit...

Suposo que una explicació (que no un motiu) pot trobar-se en que al País Valencià s'hi couen reivindicacions. Allà on hi ha discrepància i lluïta activa sempre hi trobaràs una resposta violenta. De fet és trist que així sigui. Tot i que no et pensis, a Catalunya també anem servits d'aquesta genteta.
Bona setmana.

La cuina vermella ha dit...

Bona nit amic! si n'hi ha més o menys que a altres llocs, no ho sé. El que puc explicar-te que entre els de la generació de mon pare si que n'hi havia molts de feixistes.
el 23 de febrer de 1981 jo era a València, a la Fira del Joguet. Gran part dels fabricants que el meu pare representava, aquella vesprada dins de la fira i mentre sentíem els altaveus de la base militar de Paterna tocant marxes militars, ells van obrir una ampolla de 'champan'.
De tot aquest sostrat alguna cosa n'ha de quedar.
Ara bé, sou un país de contrastos ja que gent que estimi el país com tu i com altres que he conegut, aquí al principat no n'hi ha. Com un amic meu, dels nostres, fill d'Onil: Enric com que nosaltros no tenim ni Barcelona, ni Montserrat, ni el Barça... hem d'exercir continuament de patriotes!

glòria ha dit...

Jo no hi veig remei al feixisme que impera a al País Valencià, a Balears i a Catalunya. Fa poc, algu amb molt criteri em deia que els polítics catalans s'assemblen molt als espanyols. No vaig saber que contestar però hi penso molt sovint. I torno a allò de sempre, empren l'idioma quan hi ha d'haver eleccions i mentre, llegeixes les retulacions dels comerços i ni t'ho explico.
Un petò, Francesc!

Francesc ha dit...

Délfica: el feixisme, vinga d'on vinga, és la negació de la raó i l'ús de la força per raons purament testosteròniques. Com a tal, se l'ha de combatre amb les lleis a la mà. És una qüestió de pura supervivència democràtica. Salutacions.

Enric: ací al País Valencià s'està lluitant, de manera soterrada, per la supervivència col·lectiva de la nostra llengua i la nostra cultura. És una guerra de desgast enfront d'un enemic que té totes les armes al seu favor. Només podem resistir i fer el que puguem al nostre nivell. És això o la desaparició. És cert, m'estime molt el meu País que és el nostre. Com deia Josep Pla, més o menys, "el meu País arriba allà on en dir "bon dia", em responen "bon dia"". I, és clar que no vull perdre'n cap bocí, de País, s'entén. Anem tots en el mateix vaixell. I depén de tots que ens hi salvem. Salutacions.

Glòria: pense, com ja li he dit a Dèlfica, que el feixisme s'ha de combatir amb les lleis a la mà, i no deixar-los actuar impunement. És clar que els autoritats hi haurien d'actuar en contundència. Però, que fas si no empren els mitjans legals adients o es giren de costat tot dissimulant?
Pel que dius del polítics, totalment d'acord. Només trauen el sant quan hi ha processó. Salutacions.