diumenge, 8 de juny del 2008

EL NACIONALISME ESPANYOL TRAU LES URPES UNA ALTRA VEGADA


Com tothom sap, els espanyols no són nacionalistes. Els espanyols són tan universalistes que els molesta tindre planetes que els destorben la lluïssor del seu món perfecte. Com diria la meua àvia: "Hi ha qui es pensa que el món és un ou i se'l voldria beure d'un glop", tot referint-se als profitosos. La cosa ve a tall de l'afer d'Air Berlin a propòsit del català. Bé, doncs, ara resulta que el partit de la Rosa Díez. Sí, eixa dona tan simpàtica, liberal, demòcrata i gens nacionalista, pensa que els polítics de les Illes Balears són uns eixelebrats que s'atreveixen a demanar que els seus drets lingüístics siguen respectats arraconant la llengua espanyola que tant ens uneix. És clar que la culpa és del PSOE i del PP que han tingut relacions perilloses amb partits nacionalistes perifèrics que ara campen a la seua i estan destruint aquesta Espanya que tant els ha costat de forjar. En fi, que els d'aquesta senyora tornen a allò d'una, grande i llibre amb maquillatge postmodern. Si us sembla exagerat, ací teniu el comunicat íntegre d'aquest partit tan demòcrata i respectuós amb els drets (els d'ells, vaja).
Com diuen pel meu poble "Per a cagar-se i no torcar-se". Ací teniu un enllaç a la notícia i el comunicat més avant. Avise que pot ferir la sensibilitat del lector/a:
http://www.balearesliberal.com/20080606-union-progreso-y-democracia-upyd-apoya-las-recientes-declaraciones-de-directivos-de-air-berlin-contra-la-imposicion-del-catalan.html

image

UPyD considera que Joachim Hunold y Álvaro Middelmann ponen en su verdadero sitio a la comisaria lingüística del Govern, Margalida Tous.

Comunicado íntegro:

Unión, Progreso y Democracia denuncia una vez más las prácticas de presión del Gobierno de Baleares contra el uso del castellano ya no sólo en el ámbito público, sino también en el puramente privado. Tras la campaña de intensificación de la normalización lingüística en la Administración y la campaña Ara és la teva. Parla català, con el fin casi explícito de arrinconar el castellano en su uso privado y convertirlo en una lengua de segunda y, lo que de verdad nos importa, a sus hablantes en ciudadanos de segunda, conocemos ahora la misiva que Margalida Tous, directora general de Política Lingüística, remitió a la gerencia de Air Berlín con el fin de insistir en la necesidad de que el personal de esta compañía alemana basada en Palma utilice el catalán con sus pasajeros.

Que un ejecutivo dedique esfuerzos y recursos a persuadir a importantes empresarios de que empleen una u otra lengua en sus relaciones con sus clientes es, además de entrometimiento e impertinencia, un desatino sólo comparable al caso de que el Govern aconsejara a los restaurantes el menú que deben ofrecer o a los modistas la longitud que deben alcanzar las faldas de sus creaciones. En un nuevo alarde de feroz intervencionismo sociolingüístico, el gobierno Antich hace el ridículo inmiscuyéndose en los procesos naturales de la sociedad civil, pretendiendo moldearlos como si hubiésemos vuelto a los tiempos de la vieja Unión Soviética. No basta con alegar que el Govern sólo aconsejó; ¡es que ir más allá habría sido delito! Pero todos conocemos la fuerza que tiene un consejo que proviene del poder.

Frente al boicot anunciado por la organización separatista Plataforma per la Llengua contra Air Berlín, UPyD anima a los ciudadanos de estas islas, en particular a los empresarios y muy especialmente a los directivos de Air Berlín a mantenerse firmes en la defensa de sus derechos y a mantener los criterios de eficacia, servicio y rentabilidad frente a los absurdos requisitos de la mitología nacionalista. UPyD, también, quiere recordar a la ciudadanía que el PSOE y el PP, en virtud de sus muchos años de gobierno en alianza con fuerzas políticas separatistas o puramente oportunistas y de su acción legislativa cuando menos equívoca, son los máximos responsables del actual estado de cosas, en que partidos anticonstitucionalistas sin apenas apoyo del electorado, como ERC o el PSM, dirigen la política cultural y lingüística de las islas merced a la falta de principios y de escrúpulos de aquellos partidos grandes. UPyD reitera su compromiso de no pactar jamás con nacionalistas para gobernar y su promesa de suprimir los departamentos de política lingüística de todas las instituciones insulares tan pronto alcance el poder."

Juan Luis Calbarro
Coordinador UPyD Islas Baleares

4 comentaris:

enric ha dit...

Fan autèntica feredat les darreres paraules d'aquest comunicat: "... tan pronto alcance el PODER"

Vet aquí el que entenen tota aquesta colla d'energúmens el que vol dir governar en democràcia.

Francesc ha dit...

Enric: fan feredat de veritat. Esperem que tarden moooolt en assolir quotes de poder amb influència social. Salutacions.

josep ha dit...

Jo d'entrada quan veig que un partit o una organització s'autoqualifica de "democràtica" "progressista" i utilitza mots com "llibertat" i similars, arrufo el nas, i és que com molt bé diuen els castellans: "dime de lo que presumes i te diré de lo que careces".
A més aquesta fòbia contra els nacionalismes (periferics), quan ells en realitat són ultranacionalistes, i s'ofenen que els ho dius. Però en realitat el que no accepten es que hi hagi cap més nacionalisme que no sigui el seu.

Francesc ha dit...

Josep: pense exactament el mateix que tu. Ells mai no s'identifiquen com a nacionalistes perquè tenen mamat que són una nació amb uns límits i unes formes imbuïdes des de petits. Quan alguna altra nació els diu que amb ells no conten, se'ls trenca la imatge mental que tenen del seu "territori nacional espanyol" i, llavors, se'ls aixeca la polseguera ultranacionalista.