dimarts, 23 de setembre del 2008

POLPETS AMB PÉSOLS I CEBA

L'altre dia buscava comprar peix per a sopar i em vaig trobar al CONSUM amb uns polpets frescos molt abellidors. Vaig pensar a fer-los d'acord amb una recepta que ma mare preparava amb calamars. D'ací va eixir la recepta de

POLPETS AMB PÉSOLS I CEBA


INGREDIENTS:

400 g de polpets nets, 400 g de pésols congelats, 3 cebes mitjanes, 1 ceba grossa, 1 gotet de conyac, oli d'oliva de Beneixama, sal, 1 pessiguet d'orenga, 1 puntada de ganivet de canella, pebre i clavell,1 culleradeta de pebreroig dolç.

ESTRIS:
3 plats, 1 paella, 1 olla ràpida de pressió, 1 ganivet, 1 tisores, 1 got.

PREPARACIÓ:

Pelem les cebes i les capolem ben menudes. Posem un raig d'oli a la paella i hi fregim la ceba fins que estiga ben daurada i sense cremar-se. L'aboquem a l'0lla de pressió i seguim sofregint-la junt amb els pésols. Quan ja ha passat una bona estona i veiem que ja estan ben cuits, hi abocarem els polpets i els anirem sofregint. Quan vegem que comencen a obrir-se les potes com una estrella, ja els podem anar trossejant a la mateixa olla amb l'ajuda de les tisores. Continuem fregint i veurem que la ceba, els pésols i els mateixos polpets van soltant brou. Ara és el moment d'abocar-hi el gotet de conyac, l'orenga, la canella, el pebre i el clavell i el pebreroig. Remenarem tot amb un cullerot de fusta fins que estiga tot ben barrejat.
Si veiem que no hi ha prou brou, podem afegir un gotet d'aigua. Bé, quan tot bulla, taparem l'olla i deixarem coure tot, quan assolisca la pressió adient, durant vint minuts aproximadament. Llavors, apagarem el foc i deixarem que perda pressió i temperatura a la mateixa olla. I ja està.

12 comentaris:

Oreto Doménech ha dit...

Boníssims!

La cuina vermella ha dit...

Renoi, quin plat més suculent! la teva mare és una màquina de les cassoles, eh?!

Aquest segur que cau!
petons als dos!

Cuinagenerosa ha dit...

ja ho ha dit oreto, bonìssims... si ho diu ella que els ha provat, els altres només podem aplaudir la recepta.

enric ha dit...

Uau!, quin suquet!!!

Gemma ha dit...

Les receptes de la mare són les millors, oi?
A casa, sobretot amb els guisats i plats amb suc, sempre pregunto la recepta a me mare ;)

Francesc ha dit...

Oreto: ;D

Amics vermells: doncs si, li agradava molt la cuina, el que passa és que, com era mestra, sempre es queixava que no podia fer-ho tan bé com calia per manca de temps.

Manel: és que la meua dona em vol molt.

Enric: amb eixe suquet et pots menjar un pa sencer si no t'hi poses fre. A mi em passa.

Gemma: hi tens tota la raó.

xaro ha dit...

Vaig pre-jubilar l'olla a pressió i me la faràs tornar a treure per poder fer aquest fantàstics popets!!

Teresa ha dit...

Per als interessats en la cuina, ací us deixe l'adreça d'un bloc que he trobat hui i que crec que té alguna cosa en comú amb vosaltres ;)

http://blocalforn.blogspot.com/

(Per cert, com aneu amb el tema de les plutges? Tot bé?)

miquelet ha dit...

Hui m'has agafat amb fam i després de llegir la recepta tinc els budells que semblen una orquestra. Vai a veure si menge alguna cosa, perquè si no no aguante fins el dinar.

Salut.

Anònim ha dit...

Una delícia de debó aquests polpets¡¡
Estàs convidat a veure el meu bloc (menja de bacallà), encara tinc que apendre moltes coses, desitjo que trobaré "bon rotllo" i tu ets un d'ells -per ajudar-me a fer-ho una mica milló cada día i també per el "bon rotllo" JOSEP.

Francesc ha dit...

Xaro: l'olla de pressió és una eina ben útil a la cuina, sobretot per als qui no tenim tot el temps que voldríem per a cuinar-hi.

Teresa: ara mateix m'ho mire. Besets.

Miquelet: ànim, que a mi també em passa.

Josep: em faria molta il·lusió visitar el teu bloc, però, quina és l'adreça? Salutacions

La Taula d'en Bernat ha dit...

Caram, quina pinta més rebona!!!
I l'explicació amb les imatges molt ben detallada! Ja fa ganes de sucar-hi pa!