dimarts, 6 de maig del 2008

EN EL MOMENT D'HAVER DE MARCAR LA CASELLA... DIGUEM NO!!!


La veritat és que cada any, quan ve el moment de la declaració de la renda, no tinc cap dubte a l'hora de NO marcar la casella de l'església catòlica. Crec en els rectors de poble, que fan treball de peu als barris obrers. No crec gens amb la jerarquia i, menys encara, amb la valenciana. Em negue, de totes totes, a subvencionar una església colonitzadora que menyprea la meua llengua, la meua cultura i el meu País.

Si més no, al País Valencià, i mentre hi haja "personatges" dins la jerarquia de l'alçada de Garcia Gasco i d'altres com ell, ni un cèntim!

Malauradament, ací, l'església catòlica, en comptes d'"inculturitzar-se" (en el sentit eclesial, que vol dir "immergir-se en la cultura del lloc on arriba"), des d'Almansa ençà, ha maldat per destruir tot rastre de la cultura cristiano-catòlica d'arrel catalana (o valenciana, tant se val) al nostre País.

No els vaig a subvencionar! I, de més a més, si puc, en faré proselitisme!

Això sí, com cada any, marcaré la casella de "finalitats socials" i li demanaré al gestor l'import en euros corresponent que aniria a l'església si en marcara la casella. Aquest import equivalent, li'l donaré íntegrament al rector de Tavernes de la Valldigna, que ell sí que fa les misses en català, promociona tota la cultura valenciana i fa catequesi i el que calga en la nostra llengua.

Als colonitzadors? Ni un clau! Nosaltres no som d'eixe món!

5 comentaris:

Teresa ha dit...

Sàpies que m'havien de tornar 0'5 € i vaig dir NO (i els vaig fer que m'ingressaren els diners al meu compte);-)

Anònim ha dit...

he descobert el blog de casualitat. molt interessant.
salutacions des de la Plana Baixa!

Delfica ha dit...

Ai, els cuartos i les novenes no fan bon parell, així que comparteixo la girada d'esquena cap el clero recalcitrant i reservo simpaties i centimets per qui faci alguna cosa per aquesta petita i trasbalsada llengua i cultura nostres. A veure si algun dia "recupereu les claus de casa vostra"!!!!

josep ha dit...

Francesc, no havia tingut el gust de visitar encara el teu bloc. A partir d'avui me'l poso a "favorits". I és que estic amb tu en gairabé tots els comentaris que he llegit. En aquest en concret, no podria expresar millor el que penso. També "jo dic no".

dospoals ha dit...

Proselitisme, paraula lletja dita i duta a terme per als no cristians (més aïna els ateus), però què hi farem, és el que ens queda!

Crec que faràs bé donant els diners directament al retor que s'ho meresca.