dimarts, 26 de febrer del 2008

LLIÇÓ D'HISTÒRIA

Navegar per la xarxa de vegades et dona petites sorpreses. Quan jo era molt petit i anava a escola als "cagonets" (el que avui dia en diríem "educació infantil"), a Tavernes, hi havia un mapa "d'Espanya" (és clar) en un armari del qual ja ni em recordava. Fa un temps el vaig tornar a veure i de tot d'una em va vindre a la ment el mapa en qüestió. Després de tants anys és increïble comprovar com hi queden de clars determinats conceptes que hi ha gent que ni en vol sentir a parlar. Allà s'expliquen les diverses "Espanyes" que hi ha. Ahir me'l vaig trobar a internet i no m'he pogut estar de fer-ne un comentari. Pel que fa a la part que ens toca el voraviu, trobe ben interessant de reproduir el que hi diu textualment:

ESPAÑA INCORPORADA Ó ASIMILADA
Comprende las once provincias de la Corona de Aragón, todavia diferentes en el modo de contribuir y en algunos puntos del derecho privado.

Més clar? L'aigua.