divendres, 7 de novembre del 2014

CASSOLA DE ROVELLONS, LLONGANISSA I MAGRE

Els dies que puc guisar amb tranquil·litat m'agrada recuperar receptes tradicionals d'aquelles que fa un munt d'anys que no has fet i que saps que són bones. De casualitat en vaig trobar una per la xarxa que era pràcticament idèntica a una que feia ma mare, llevat que ma mare hi posava vi i la que jo m'hi vaig trobar no en duia. Són tot variacions d'uns mateixos ingredients de muntanya on les nostres àvies s'inventaven plats diferents per fer més agradable la menjuga diària. A més, el poder cuinar en cassola de fang els canvia el sabor als aliments, trobe que els fa més gustosos que fets en una d'acer.

CASSOLA DE ROVELLONS, LLONGANISSA I MAGRE

INGREDIENTS:
500g de rovellons
300g de llonganisses de Ca Nàcher (8 llonganisses)
300g de cap de magre de porc a trossos
4 cullerades soperes de pinyons
8 cullerades d'oli d'oliva de Beneixama
Julivert fresc
Sal
1 got de vi ranci (jo no en tenia i en vaig posar de Moriles)

PREPARACIÓ:
Posem a escalfar el forn a 200º C a dalt, a sota i amb l'aire.
 
Fem ben nets els rovellons i els tallem a trossos no massa menuts. Els posem al fons de la cassola.
Tallem les llonganisses en quatre parts i les hi afegim junt amb el cap de magre. 

Ara tallem el julivert (un bon pessic) i l'aboquem. 
Tirem per damunt els pinyons. Salem i aboquem l'oli cru. Li afegim el got de vi. 
 
Tapem la cassola i l'enfornem a 1/3 de l'altura del forn. Abaixem la temperatura del forn a 180-170ºC i només amb la funció de sota i l'aire.
Coem al forn durant 40 minuts amb l'olla tapada.
Passat aquest temps, destapem la cassola i continuem coent-ho tot durant altres 10 o 15 minuts. Aquesta part ja la faig amb el forn apagat per tal d'aprofitar-ne la temperatura que hi resta.
 
En estar, traiem la cassola del forn amb molta cura de no cremar-nos i ja ho podem servir. 
 
Queda un plat boníssim i per a sucar-hi una barca de pa sencera!!!

4 comentaris:

Gemma ha dit...

llàstima que no pugui arribar l'oloreta a través de l'ordinador... mmm...
una bona llesca de pa i a disfrutar!

les receptes que m'agraden ha dit...

Quina meravella de cassola, d'aquests menjars aquí en diem "platillos" i a mi em tornen boja, i aquest que ens portes avui té uns ingredients que m'encanten, bolets i botifarra combinen de meravella i amb la resta d'ingredients de la cassola... no segueixo que se'm fa la boca aigua! jejejeje Un petó!

Les receptes que m'agraden

No tot són postres ha dit...

Quin "platillu" Francesc!!!!
Boníssim.

PTNTS
Dolça

Francesc ha dit...

Gemma: l'oloreta era molt temptadora!!! :D

Pilar C i M. Glòria: aquests "platillos" són molt de casa nostra, eh? Ara bé, molt de règim no ho són... :D