divendres, 31 d’octubre del 2014

COCA TAPADA DE PASTA FULLOSA AMB BACÓ, DÀTILS I FORMATGES

L'altre dia em van explicar una recepta de coca tapada que, de tot d'una que me la van dir, vaig pensar que l'havia de fer. Una mica "canviada", tot s'ha de dir. 

COCA TAPADA DE PASTA FULLOSA AMB BACÓ, DÀTILS I FORMATGE


INGREDIENTS:
2 plaques de pasta fullosa del LIDL
200g de bacó fumat
200g de formatge Brie
150g de formatge d'untar
16 dàtils sense pinyol
1 polsim de pebre blanc
2 ous

PREPARACIÓ:
Posem a escalfar el forn a 250 graus a dalt, a sota i amb aire.
En una safata de forn, posem un full i al damunt escampem la primera de les plaques de pasta fullosa. la punxem per totes bandes llevat de les vores. La pintem amb un dels ous batuts. 

Per damunt li col·loquem el bacó ben repartit per tota la superfície. Fem el mateix amb el formatge Brie. 
Tallem els dàtils a trossets amb un ganivet i els repartim igualment. Empolsinem amb una miqueta de pebre blanc (sense passar-nos-en).
Agafem ara la segona de les bases de pasta fullosa i la untem amb el formatge deixant un "marc" d'un centrímetre a les quatre vores.

Amb molta cura, tapem la base primera amb aquesta segona, deixant que el formatge quede a la part de baix.
Doblem les vores i les aixafem amb una forquilla per tal que se segellen totes dues masses. Amb més ou batut, pintem tota la superfície de la coca, de manera generosa, sense por.

Enfornem la coca a la part mitjana del forn i n'abaixem la temperatura a 200º C. Continuem coent-hi la coca fins que la vejam daurada i pujada. Jo la vaig tindre coent-se al forn durant una mitja hora, però, alerta que cada forn és un món!!
Quan ja és cuita, la traiem del forn i deixem que es gele una miqueta.

En estar tèbia ja es pot menjar, però millora si es menja d'un dia per l'altre. Fàcil de fer, bona i súper calòrica!!

6 comentaris:

Fem un mos ha dit...

Que bona Francesc, queda anotada, no tardaré gaire a fer-la Ummm
Una abraçada

La Cuina de l'Olga ha dit...

Ostres!!! Ha de ser boníssima!! Amb lo que a mi m'agrada el formatge!!! Mmmm..... Bon cap de setmana i petons!!!!
Olga

Gemma ha dit...

ja ho pots dir, calories a toooopppppeeeeee!!!Però un dia és un dia, i un tallet petit segur que no fa mal. i està tan bona!!!!!

Mònica Tarradellas ha dit...

Quin goig de coca tapada!!! Aquest farcit és espectacular!!! Queda apuntat!!! Petons!!

Marta CuinaDiari ha dit...

A mi me la va fer una amiga i tot seguit li vaig demanar com l'havia fet i també la vaig publicar a la meua manera. Es bonissima! i és tan fàcil de fer...Marta

les receptes que m'agraden ha dit...

Ostres que bona aquesta coca tapada! No deixaria ni les engrunes, divina! Un petó!

Les receptes que m'agraden