divendres, 24 d’octubre del 2014

PASTÍS CRUIXENT DE NUTELLA

Aquest pastís és per a xocolataddictes com jo. El vaig veure per primera vegada en el mur d'una amiga mallorquina, la Marga Puigserver i des de llavors ençà que em venien ganes de fer-lo. A més a més, és súper fàcil!!! Només cal temps per a realitzar-lo i ja està. N'he buscat maneres de fer per la xarxa i, d'ací i d'allà, n'he fet la meua pròpia versió. Ara, de règim no és, que conste!! Per això, millor menjar-ne només un tall xicotet, no com jo, que, si no m'arriben a parar, me l'acabe!! És broma!! Amb un trosset en vaig tindre prou!! Sóc molt fan de la Nutella, però també m'agrada molt la Nocilla, així que, cadascú que trie el que més li agrade.

PASTÍS CRUIXENT DE NUTELLA


INGREDIENTS:
1 paquet de neules (en vaig trobar al Mercadona)
800g de Nutella (o de Nocilla)
Lacasitos de colors
Conguitos

PREPARACIÓ:
Primer de res, hem de preparar un plat pla. Si no és pla del tot, se'ns trencaran les neues, que, com ja sabeu, són molt i molt fràgils. També ens cal la part d'un motle de rebosteria desmuntable que siga de la mida de les neules. Això ens facilitarà molt la feina. Però, si no en tenim, tampoc no passa res.
Posem a escalfar el pot de Nutella (o de Nocilla) al bany maria per tal que es pose blana. Hi ha receptes que ho fan amb el microones, però sempre és més perillós, perquè podem cremar el xocolate si no hi anem amb compte. 
Quan la Nutella ja està líquida, pintem una mica el plat i posem la primera de les neules. Així, no se'ns mourà gens i ens serà més fàcil que quede bé. Posem el motle desmuntable i continuem pintant tota la neula amb Nutella amb l'ajuda d'un pinzell de rebosteria de silicona. Jo he mantingut la Nutella al bany maria i he muntat el pastís amb el plat damunt del banc de la cuina perquè és més còmode.
El paquet de neules en té més de vint. De nosaltres depèn l'alçada, el gruix del pastís. Ara no recorde quantes n'hi vaig posar jo. Crec que dihuit neules en total.
A la neula de damunt, la untem amb l'ajuda d'una espatuleta de pastisseria o d'un ganivet llis. Ara, traiem el motle i untem les vores del pastís amb compte de no embrutar el plat.
Comencem a decorar les vores amb els Lacasitos i els Conguitos de la manera que més ens agrade i, en estar, la deixem reposar durant un parell d'hores al frigorífic per tal que la Nutella s'enduresca una mica.
He vist a diverses receptes que posen el pastís al congelador durant una hora i també fa el mateix efecte, però jo no ho vaig provar.
Quan l'hem de servir, la traiem del frigorífic i en fem talls regulars, no massa grans, perquè resulta molt alimentosa. I ja està. A passar un gust!!

9 comentaris:

Gemma ha dit...

Vaig veure la foto al FB però no em vaig imaginar que era amb neules!!!
Super fàcil i super viciós... no m'estranya que sigui tan temptador :)

Francesc J. López ha dit...

Ummm, Francesc, quina llepolia més bona i temptadora!

Unknown ha dit...

Adjudicat per l aniversari de la patufeta, m encanta!

les receptes que m'agraden ha dit...

Ei el pastís de les oblees! un clàssic blocaire, jo encara el tinc pendent. Aquest teu t'ha quedat xulíssim, en vull un trossss!!! Un petó maca


Les receptes que m'agraden

Mònica Tarradellas ha dit...

Requeteboníssim...jo li dic pastís huesito pq em recorda aq dolços!!! T'ha quedat genial!!!!!

esborrar ha dit...

No havia vist un pastís de neules i nutela, queda molt bé! Quin bon invent!
Marta

La Cuina de l'Olga ha dit...

És molt bo!!! Allí on el portis triomfarà!! T'ho dic per experiència!!! Amb la Nutella recorda molt als Huesitos.
Petons,
Olga

Unknown ha dit...

Francesc, vaig fer el pastís ahir, un èxit total! Vam celebrar l'aniversari de la Salma i apart dels entrepans i el clàssic (a casa meva) pastís de sara, vaig portar aquest i va triomfar, sobretot pels nens, a qui no els sol agradar els pastissos dels grans! Mersi per la idea!

Francesc ha dit...

Gemma, Francesc, Georgina, Pilar, Mònica, Marta i Olga: moltes gràcies pels vostres comentaris. Disculpeu-me si no us he contestat abans, però no m'hi havia pogut posar fins ara!!

Georgina: estic content que a la Salma li agradàs el pastís!! Besets per ella i per tu!!