divendres, 23 de maig del 2014

GELAT LIGHT DE MADUIXES

Quan hi ha maduixes al mercat és molt difícil no caure a la temptació de comprar-ne i menjar-ne. Ara que n'hi ha de molt bones i ja fa caloreta abelleixen molt en forma de gelat. I això és el que vaig preparar. A més, és una recepta de les "light" que ja estem a punt d'arribar a l'estiu i convé passar dels "cossos botifarreta" a "cossos més miradors"... o, com a mínim, intentar-ho.

GELAT LIGHT DE MADUIXES


INGREDIENTS:
Maduixes
Formatge 0% "Hacendado"
Xocolate "Valor" 70% sense sucre

PREPARACIÓ: 
No hi he posat quantitats perquè depén de la capacitat de la geladora. La que jo tinc a casa fa 0'8 litres a cada vegada i a això em vaig limitar.
Rentem les maduixes sense llevar-los el capoll i les reservem. Una vegada fet això, els el tallem i les fem a trossets. 
Posem les maduixes capolades en el got de la batedora i les reduïm a líquid fins com a mínim 400 cc. En estar, les passem pel colador xinès per a llevar-los les vincetes que solen destorbar, tot i que això va a gust de consumidor.
En un recipient ample, hi afegim 5 o 6 cullerades d'aspartamo (o 3 culleradetes de sucralosa) i li aboquem damunt les maduixes triturades i colades. Ara ja només ens queda afegir-hi la quantitat suficient de formatge 0% fins assolir la quantitat màxima de la geladora i mesclar-ho tot amb una batedora de varetes.
Aboquem el preparat a la geladora i esperem que s'hi forme el gelat.
Quan ja ha adquirit la textura adient, el posem en un got i li ratllem per damunt una miqueta de xocolate pur. La combinació és molt gustosa. Encara que també podem no posar-n'hi.
Si volem un gust més accentuat de maduixa, podem fer 500 cc de maduixa i la resta de formatge o anar variant-la segons ens agrade d'una manera o d'una altra.
És bo, relativament barat i quasi sense calories buides.

8 comentaris:

Tapa't de tapes ha dit...

Es veu fàcil de fer, Francesc, i la pinta és molt bona!

Mònica Tarradellas ha dit...

A mi el gelat normal, el que no serveix per fer l'operació bikini, em fa perdre el cap...o sigui que està tenir una versió light, per no pecar taaaaantíssim a l'estiu! Petons!

Mònica Tarradellas ha dit...

A mi el gelat normal, el que no serveix per fer l'operació bikini, em fa perdre el cap...o sigui que està tenir una versió light, per no pecar taaaaantíssim a l'estiu! Petons!

Chus Castro ha dit...

Amb formatge fresc 0% i l'edulcorant, és un gelat ben bo i de "baix risc" per la dieta. El provaré. Bon cap de setmana.

Sílvia ha dit...

SEgur que està deliciós!! M'apunto la recepta per fer-la els dies de calor, (si es decideixen a venir) jeje

Unknown ha dit...

Recepta per provar! I m' encanta la foto!!!!

Gemma ha dit...

Les maduixes estan en plena temporada i s'ha d'aprofitar!
I si a sobre el gelat és light... molt millor, perquè així podem repetir sense remordiments, je je je...

Francesc ha dit...

Marina: és molt bo i senzill de fer.

Mònica: encara que no ho semble, em costa MOLTÍSSIM mantindre'm en un pes saludable...

Chus: ja veuràs com t'agradarà.

Georgina: el mèrit de la foto és d'Oreto, que va pensar a fer-ne una abans que no ens l'acabàssem!!!

Gemma: Ai, això dels remordiments "post-fartada de dolç" em passa molt sovint!!