dimecres, 12 de gener del 2011

CREMA D'ALLS PORROS I CEBES

Una bona manera de fer règim en hivern i no passar fred és menjant-te una crema calenta que et reviscole i que siga poc calòrica. Aquesta és una proposta casolana i barateta.

CREMA DE PORROS I CEBES

INGREDIENTS:
Per a dues persones:
2 alls porros mitjans
4 cebes de Figueres
1 cullerada d'oli de Beneixama
Sal
2 gots d'aigua mineral

PREPARACIÓ:
Rentem els alls porros fins que no els quede gens de terra. Hem d'intentar aprofitar una mica de la part verda que tenen, que també és ben nutritiva. En estar nets, els tallem a rodanxes primes i els reservem.
Posem la cullerada d'oli de Beneixama en una paella a foc lent i, en assolir una bona temperatura, hi aboquem els porros tallats.
Mentrestant, pelem i piquem les cebes de figueres i les afegim a la paella.
Quan tot s'haja enrossit i estiga quasi bo, hi afegim la sal.
En una olla de pressió col·loquem la mescla de cebes i porros amb els dos gots d'aigua mineral. Tapem l'olla i encenem el foc. En assolir la pressió adient, abaixem el foc i continuem coent durant vint minuts.
Passat aquest temps, apaguem el foc i, quan puga ser, obrim l'olla. Llavors, amb l'ajuda de la batedora, triturem la mescla i la servim en plats o tassons individuals. Si es vol afinar el resultat, podem passar la crema pel colador xinès. Jo no ho vaig fer, però.

19 comentaris:

Gemma ha dit...

M'encanten les cremes de verudres, calentones a l'hivern es posen divinament. I aquesta deu quedar ben gustoseta i molt sana!

starbase ha dit...

Boníssim, jo he agafat el costum de colar-ho. Abans em donava igual però ara m'agrada ben fineta la crema.

Serà que em faig gran... XD

Massitet ha dit...

Xicons, vos la compro!
Sobretot, perquè veig que no porta patata, cosa molt poc usual en les receptes que jo m'he trobat.
Ara, si us he de ser honest, jo el que em menjaria és el pastís d'aquí abaix! Però clar, ara toca compensar els excessos de Nadal... ;-)

Salut, estimats!

Petita cuina ha dit...

Aquesta me l'emporto per que veig que no porta nata ni llet ni patates ( ja convé la dieta després de tants àpats)

A veure que diuen a casa, que les cremes encanten de tot tipus, si no a les d'ells els hi afegeixo la crea i llet i llestos.

Petons, i gracies per compratir.
Bon any!

Q ha dit...

Mmmmmm! Aquesta crema deu estar molt rebona. L'all porro és molt melós i fi. Jo ho pose tot en cru i afegesc una creïlla; així, tot sofregidet, deu quedar encara millor.
Gràcies per la idea!

Anònim ha dit...

A casa mai falten les cremes de verdures, a part de sanes... estan boníssimes!! I aquesta només de porros i cebes ha de ser una autèntica delícia!
Sandra

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Aquets dies sempre són bones aquestes cremes o sopes ben calentes.
Que vagi de gust Francesc¡¡

josep ha dit...

Els que som de "sopetes" agraïm aquestes receptes, a l'hivern calentes i l'estiu fresques.
A mi també m'agrada més colar-les abans de servir.
Una abraçada

Unknown ha dit...

Què bones són les cremes.

Muas!

La Taula d'en Bernat ha dit...

Ideal per q aquests dies de fred i excés calòric!
Els alls porros són els porros de totda la vida?

La cuina de l'Eri ha dit...

Com van de gust aquestes cremes a l'hivern.. Sa i bo! Jo no les he colat mai, provaré de fer-ho. Gràcies. una abraçada,

Fem un mos ha dit...

Desprès dels grans àpats d’aquestes festes no hi a res com una bona crema
Una abraçada

Anònim ha dit...

Segur que és molt bona aquesta crema i a més ens farà treure toxines.Demà la faig per dinar.

Bon Tiberi ha dit...

A mi també m'agraden molt les cremetes! Aquesta encara no l'he provada mai, però l'haure de tastar perquè fa molt bona pinta a part de ser sana! Un petó, Paula

garlutti ha dit...

Hola Frances , grscias por visitar mi blog . Me encantan las cremas y esta de puerros esta buenisima -Bicos Marimi

garlutti ha dit...

Hola Frances , grscias por visitar mi blog . Me encantan las cremas y esta de puerros esta buenisima -Bicos Marimi

Francesc ha dit...

Gemma: era molt suau i gustosa.

Starbase: a mi també m'agraden més colades, però així, sense colar, tenen més fibra i assacien més... o a mi m'ho sembla.

Massitet: nosaltres les creïlles no les podem menjar per la nit, per això del règim. El pastís, dius? ;D Doncs, això, que ens hem de cuidar, xiquet.

Petita cuina: gràcies a tu per la visita!! Bon any, també i salutacions

Queti: nosaltres estem de règim i la creïlla és un plus de calories. Més encara per la nit. Besets

Els fogons de Labordeta: a nosaltres ens va agradar molt.

Josepb: els dies de fred va molt bé prendre alguna calentoreta.

Josep: tenen més bon paladar colades, és cert, però com li comentava abans a l'Starbase, sembla que amb fibra assacien més.

Gemma: I tant!!! ;D

Anna: Doncs sí, són els "porros" de tota la vida. A Beneixama en diem "anys porros" i a Tavernes de la Valldigna "alls porrins". Ja veus, tu.

La cuina de l'Eri: colar-les o no és una opció. Ara, si hi ha convidats a casa, millor colades pel xino.

Fem un mos: hem de fer bondat. ;D

Laura An: segur que et va eixir boníssima.

Bon Tiberi: Paula, segur que t'eixirà bona.

Garlutti: gràcies Marimi. Salutacions

Vicenta Alapont ha dit...

a la crema de alls porros, a l'hora de servir-la freda, li tires suc de llima i sal Maldom.

Francesc ha dit...

Vicenta: és una idea interessant. Gràcies