divendres, 16 d’octubre del 2015

PASTÍS DE PINYA

L'altre dia volia preparar un pastís per a celebrar un sant de casa i em vaig recordar d'un pastís que havia fet fa un munt de temps, tot seguint una recepta de la Gemma Clofent. Aquesta vegada, però, em vaig idear una recepta nova que incloguera una crema de pinya fàcil de fer. El resultat va ser boníssim!! La faré més vegades.

PASTÍS DE PINYA

INGREDIENTS:
2 gots de farina
1 got de sucre 
2 sobres d'impulsor
1 beina de vainilla
1/2 got d'oli d'oliva de Beneixama
1/2 got d'oli de girasol
2 pots de pinya de pot en el seu suc (o en almívar)
10 cullerades de sucre
1 culleradeta (de les de café) de vinagre de poma
2 ous
1 pot de cireres confitades
1 poc de colorant groc ("safrà fals")

PREPARACIÓ:
Escalfem el forn a dalt, a sota i amb aire a 200º C.
Posem en un cassó les 10 cullerades de sucre. El posem al foc i quan comence a caramel·litzar-se, hi abocarem la culleradeta de vinagre de poma. Quan el sucre forme un caramel d'aspecte bronzí, l'abocarem en un motle desmutable de 23 cm (hi vaig usar el Drömmar de l'Ikea) fins a cobrir-ne el fons i part de les parets.
Ara traiem la pinya dels pot i l'escorreguem. Tallem els trossos de pinya i els col·loquem de la manera que es veu a la foto. 

En necessitarem 11, de les rodanxes de pinya. També hi usarem les cireres confitades. Evidentment, cadascú pot decorar el pastís conforme vulga, només faltaria!!
Ara posem en un llibrell els olis i el sucre i els mesclem amb un batedor de varetes. Sobre aquesta mescla, tamisarem la farina amb l'impulsor i, posteriorment, ho tornarem a mesclar tot amb el batedor de varetes. Li afegirem en aquest moment la raspadura d'una beina de vainilla.
Prepararem ara la crema de pinya: en un bol alt, posem altres 10 rodanxes de pinya i els dos ous. Ho triturarem tot fins que presente un aspecte homogeni. Ara li posarem una mica de colorant perquè quan tallem el pastís es note més el color.
Aboquem la crema de pinya i deixem que es mescle amb els altres ingredients a la seua manera. No cal patir perquè com té una densitat diferent a la de l'altra massa, es col·locarà així com voldrà.
Posem el motle al forn a la tercera part superior i el posem només en funció a sota i amb l'aire. N'abaixem la temperatura a 170 o 160º C i el continuarem coent-hi durant tres quarts d'hora. De tota manera, això és aproximatiu. Cada forn és un món i haurem de vigilar que es faça daurat per damunt però que no es creme. En el meu forn jo el vaig posar sense temperatura quan faltaven 10 minuts per a complir-se els 45 minuts i es va acabar de coure amb la temperatura que el forn havia assolit.
Una vegada cuit, el traiem del forn i deixem que perda temperatura fins que estiga tebi. 

Ara serà el moment de desemmotlar-lo sobre una plata i de deixar que es refrede del tot, moment en què el posarem unes hores al frigorífic perquè ens el puguem menjar fresquet i ja està. A gaudir-ne!! El caramel que l'impregna per fora li dóna un gust especial a aquest pastís.

6 comentaris:

Núria ha dit...

Aquest pastís és la canya! Exit assegurat i t'ha quedat genial amb el toc de crema de pinya! :)

La Cuina de l'Olga ha dit...

M'has fet recordar un pastís semblant que feia la meva mare! Molt bo.....mmmmmm......bon cap de setmana!
Petons,
Olga

La Cuina de l'Olga ha dit...

M'has fet recordar un pastís molt semblant que feia la meva mare! Molt bo!!
Petons i...bon cap de setmana!
Olga

Gemma ha dit...

Amb aquesta crema de pinya deu quedar molt melós. A la cafeteria sempre tinc algun pastís que es venen a talls, i em sembla que avui faré aquest!

No tot són postres ha dit...

Quan ll'inspiració ve d"alguna recepta de la Gemma surten meravelles com aquesta!!!!
Boníssim Francesc.
Ptnts
Dolça

Francesc ha dit...

Núria, Gemma, Olga i M. Glòria: moltes gràcies pels vostres comentaris!!