divendres, 22 d’agost del 2014

COCA DE PERA I BOTIFARRA DE CARN

L'altre dia havia de fer algun entrant per a un aniversari familiar i em vaig decidir per combinar dos dels ingredients que més m'agraden: peres i botifarra. 

COCA DE PERA I BOTIFARRA DE CARN


INGREDIENTS:
1 placa de pasta fullosa
3 peres conferència mitjanes que estiguen maduretes
4 botifarres de carn de "Ca Nàcher"
1 ou gran batut (o 2 de mitjans)
Mantega a trossets 
Més mantega per a greixar el motle.

PREPARACIÓ:
Pelem les peres i les fem a trossets com més menudets, millor. Els posem en un llibrell. Tallem la pell a les botifarres i les desfem amb les mans. Les afegim al llibrell junt amb l'ou batut. Ho pastem tot amb les mans fins que quede una mescla més o menys homogènia.
Encenem el forn a 200ºC a dalt, a sota i amb l'aire.
Untem el motle desmuntable amb mantega. Tallem un paper de forn de la mateixa mida que el cul del motle, el col·loquem a dins i tornem a greixar el paper amb més mantega.
Col·loquem per damunt la placa de pasta fullosa i l'acoblem bé a totes les fores. Li punxem la base amb una forqueta perquè no s'infle per ací.

Repartim el farciment per tota la coca de manera que quede tot més o menys a la mateixa altura. Distribuïm per damunt els trossets de mantega i enfornem la coca a la meitat de l'altura del forn. 


Passats els primers cinc minuts de cuita, n'abaixem la temperatura a 160ºC i continuem coent-hi la coca durant uns 30-35 minuts.
Hem d'anar alerta a l'hora de la cuita perquè cada forn és un món. Es tracta que quede daurada per damunt, però no cremada ni crua.
En estar, l'en traiem i deixem que es pose tèbia o freda. Llavors, la traiem del motle i ja la podem servir a taula.


És facilíssima de fer i queda boníssima. La pera suavitza molt el sabor de la botifarra i en fa un mos molt abellidor. La faré més vegades.

5 comentaris:

les receptes que m'agraden ha dit...

Ummmm quina coca més bona! Totes les coques m'agraden pero aquesta combinació ha de ser una delícia, m'encanta! Un petó

Les receptes que m'agraden

Joan Casas ha dit...

Seria interessant poder escollir quin tipus de botifarra hi posem. Depen d' on sigui trobarem botifarres de pagès, amb força pebre, amb gust potent, fetes amb porc ibèric.
Si volem, podem trobar botifarres molt més suaus, elaborades amb porc normal i també sense pebre.
Si no vigilem, la botifarra pot aportar massa gust i llavors no aconseguim l' objectiu.

Neus Beltran i Masgoret ha dit...

Ummmm!!!! Quina pinta més bona.
Me l'apunto per fer-la ben aviat.
Gràcies per compartir-la!!!

La Cuina de l'Olga ha dit...

A mi m'encanta amb botifarra de ceba!!! A casa nostra triomfa!!!!
Ja la provaré amb botifarra de carn.....
Salut i petons,
Olga

No tot són postres ha dit...

t'ha quedat maquíssima. I bona, ja ho sé que t'hi ha quedat ja que jo la faig molt semblant ;-)

PTNTS
Dolça