divendres, 18 de juliol del 2014

GIRA-SOL D'ESPINACS AMB FORMATGES, PANSES I PINYONS

Les reunions d'amics o companys sempre són una bona ocasió per a fer provatures noves a la cuina. Aquesta setmana tenia un dinar de final de curs amb els companys de l'institut i, de tot d'una que vaig veure aquesta recepta, vaig tindre clar que la faria. És molt bona de fer, gustosa i d'una aparença espectacular!! L'autora de la recepta és Antonella, una bloguera italiana que té un blog molt simpàtic. Es diu "Il bellissimo mondo di Antonella Decorating" i hi trobareu un munt de receptes molt bones de fer i per a tots els gustos. Bé, com sempre, la vaig canviar una miqueta per adaptar-la als ingredients d'ací i que podem trobar més fàcilment.

GIRA-SOL D'ESPINACS AMB FORMATGES, PANSES I PINYONS


INGREDIENTS:
400g de brull
300g d'espinacs
2 bases de pasta brisa
50g de formatge Parmigiano ratllat
40g + 20g de pa ratllat
2 ous
Pebre i clavell (una puntada)
Sal (una culleradeta)
Sèsam
1 tassa (de les de cafè) de panses sense pinyol
1 tassa (de les de cafè) de pinyons
1 cullerada d'oli d'oliva de Beneixama

PREPARACIÓ:
Posem a hidratar les panses en aigua calenta perquè es reblanisquen.
En una paella, posem la cullerada d'oli d'oliva i hi sofregim els espinacs a foc lent fins que estiguen cuits i sense cremar-se.
Colem les panses i les tallem a trossets. 
En un llibrell posem els espinacs, el formatge ratllat, el brull, els 40g de pa ratllat, les panses i els pinyons, el pebre i clavell, els ous i la sal. Ho mesclem tot amb les mans de manera que quede tot ben barrejat.
Posem a escalfar el forn a 170ºC a dalt, a sota i amb l'aire.
En una plata de forn, posem un full de paper, i hi estenem una de les bases de pasta brisa.
Per damunt, escampem els altres 20g de pa ratllat.
Posem el farciment en una mànega pastissera sense la boca i fem al centre de la base una boleta i a les vores tota una tira.

Amb molta cura, posem al damunt l'altra base de pasta brisa. Amb una forqueta menuda, segellem les vores de la pasta.
Posem al centre una tassa o un llibrellet redó. Amb l'ajuda d'un furgadents, marquem uns foradets a una distància d'uns o tres centímetres de distància.
 Amb un ganivet ben esmolat, anem fent talls des dels punts que havíem marcat fins a la vora, assegurant-nos que hem tallat, alhora, la base de sota.
Batem l'ou que ens quedava i pintem generosament la superfície del damunt.
Amb una cullereta repartim pel centre sèsam fins a cobrir-la del tot.
Amb l'ajuda d'un ganivet, anirem posant els trossos tot girant-los a uns 45º de manera que uns i altres es recolzen.
Enfornem ara la coca a la part mitjana del forn i l'anem coent fins que estiga ben daurada i sense cremar-se.

En estar cuita, l'en traiem i la servim quan estiga tèbia. Ara, també està molt bona freda.

Queda un plat molt i molt gustós i amb una presentació de primera!!

8 comentaris:

Tapa't de tapes ha dit...

òndia, que bo que ha de ser, Francesc! Si ho arribo a saber, em guardo els espinacs! Ahir en vaig trinxar per fer croquetes... he he he. Aquest girasol enamora!

Chus Castro ha dit...

Ostres, com m'agrada aquesta presentació, és genial! Me l'apunto. Bon cap de setmana.

les receptes que m'agraden ha dit...

M'encanta aquesta presentació, aquest farcit, la idea de les llavors de sèsam... tot! T'ha quedat genial, i ha d'estar de vici, un gran plat!

"Les receptes que m'agraden"

No tot són postres ha dit...

Que preciós queda!!!
A més amb tot el que porta ha d'estar boníssim!
PTNTS
Dolça

Anònim ha dit...

M'encanta la recepta i trobo que té una presentació genial! Però tinc un dubte... que és el brull? I com amb les fotos tampoc em queda clar i veig que n'hi ha una quantitat important no sé si és ingredient imprescindible?

Gemma ha dit...

uau, t'ha quedat preciós! I el farcit molt del meu gust :)
He vist aquest gira-sol a molts blogs i fa temps que el tinc a pendents... a veure si em queda tan maco com a tu ;)

La Cuina de l'Olga ha dit...

Quina xulada!!! Què bonic!!! Artista!!!
Petons,
Olga

Francesc ha dit...

Marina A.F., Chus Castro, Pilar C, M Glòria, Gemma i Olga: Moltíssimes gràcies pels vostres comentaris tan simpàtics. La veritat és que m'ho vaig passar pipa tot fent la recepta. Estic segur que si la feu vosaltres, amb la traça que hi teniu, encara vos eixirà més bona i bonica. Besets.

Anònim: el brull (o, també, brullo), és el mató. En castellà, "requesón". La recepta original duu un formatge italià que no vaig poder trobar per ací, per això el vaig canviar per un element lacti d'aspecte i textura semblant. Això sí, hi vaig posar una mica més de sal.