dilluns, 3 de novembre del 2008

EL SENYOR FABRA: DE MARISC A LA SALUT DE TOTS ELS CONTRIBUENTS

Els nostres polítics han descobert una bona manera d'augmentar el seu àcid úric a costa dels soferts contribuents. I és que, qui és capaç de resistir-se a una bona mariscada si, a més, ens ix de bades? Vinga va, una de clòtxines! Tot això ve a compte d'una notícia que publicava ahir el diari Levante-EMV, segons la qual, el senyor Carlos Fabra, president de la Diputació de Castelló s'ha gastat una porronada de diners públics en dinars i sopars "de treball" en diverses marisqueries de tot el País Valencià i part de l'estranger (Espanya i tot això). Ací va la notícia i un altre plat de cigales... Xe, això ho pague jo!!!!

Presidente de la diputación de Castelló

Las facturas de Fabra en marisquerías

El diario de la asesoría del líder popular registró casi 1.400 euros en comidas y cenas en febrero de 2001

NOTICIAS RELACIONADAS. Incluyó el chalé de Pozuelo para desgravar el IVA
Comunitat Valenciana

J. Antequera, Castelló

El diario contable de Carmacas, la asesoría jurídica que hasta junio de 2004 dirigió, como administrador único, el presidente de la Diputación de Castelló, Carlos Fabra, recoge múltiples gastos en comidas y cenas en los mejores restaurantes y marisquerías de Castelló y de Madrid, según se desprende de la información que está siendo analizada por los peritos de la Fiscalía Anticorrupción. Los inspectores investigan si Fabra cobró comisiones millonarias por agilizar licencias de comercialización de la empresa fitosanitaria Naranjax.

Carmacas es la sociedad que creó Fabra en abril del año 2000 para ofrecer supuestos servicios de consulta y asesoramiento sobre dirección y gestión de empresas privadas. El diario contable de la compañía es un auténtico cuaderno de bitácora del tren de vida que durante años llevó el líder provincial del PP. En el registro de actividad de la asesoría figuran decenas de facturas de conocidos restaurantes clasificadas bajo el concepto de "relaciones públicas".

Así, consta una factura del 2 de febrero del año 2001 del restaurante Rafael de El Grao de Castelló por 711 euros (unas 118.400 pesetas). Unos días después, el 4 de febrero, el presidente de la diputación volvió a pasar por un restaurante de alta cocina, en esta ocasión el Rausell de Valencia, donde libró tres facturas por 314, 113 y 57 euros, que el líder provincial del PP endosó a Carmacas.

El mes de febrero no terminó precisamente en una jornada de austeridad, ya que el día 26 el presidente volvió a un local de buen paladar, la marisquería Santa Cruz de Valencia, donde firmó una factura por casi 200 euros. Además, el 9 de abril se hizo cargo de otra por 835 euros en el restaurante Green.

Los gastos en cenas y comidas de Fabra recogidos en el diario contable de Carmacas sobrepasan las fronteras de la Comunitat Valenciana y llegan a los mejores mesones de Madrid, como Casa Lucio, donde el 16 de octubre pagó con tarjeta de crédito una velada que le costó 283 euros (unas 47.200 pesetas). Y el 2 de abril volvió a repetir en otra de las catedrales del marisco madrileño, La Trainera, donde firmó una factura por 729 euros. Este restaurante figura entre las preferencias del líder provincial del PP, ya que el 31 de enero de 2001 volvió a dejarse allí casi 1.000 euros en otra comida.

Cajón de sastre.Las primeras investigaciones de la Agencia Tributaria revelan que Carlos Fabra tomaba su empresa como un auténtico cajón de sastre para sus gastos numerosos y varios, como lo demuestra que ese mismo día, el 16 de octubre, incluyó como gasto contable unas compras de ropa en Cortefiel Caballeros por 450 euros. Además, en el diario de la asesoría consta una factura por 3.467 euros a nombre de una agencia de viajes, Mediterráneo Holidays.

Los inspectores de Hacienda requirieron a Carlos Fabra en 17 ocasiones para aclarar decenas de ingresos sin justificar, que ascienden a más de un millón de euros en los ejercicios 1999 y 2000. El presidente de la diputación no pudo aclarar el origen de este incremento patrimonial y se limitó a decir que a menudo sacaba grandes cantidades de dinero para tenerlas en su casa e ingresarlas de nuevo en los bancos.

Para los inspectores, esta explicación no es sostenible, ya que carece de sentido que las cuentas del líder provincial del PP quedaran en descubierto, originando grandes gastos en intereses, según se recoge en el informe fiscal de Hacienda. En la última diligencia de actuación, Fabra alega una indisposición para no entrevistarse con los inspectores. El caso estalló a finales del año 2003, cuando el empresario Vicente Vilar acusó al político castellonense de cobrar comisiones millonarias por hacer favores políticos. En su declaración como imputado, Vilar asegura que hizo regalos a Fabra, como obras de arte, joyas y un vehículo de alta gama. Los peritos elaboran un informe sobre el patrimonio del líder provincial del PP.


Ací teniu l'enllaç a la notícia:

http://www.levante-emv.com/secciones/noticia.jsp?pRef=2008110200_19_514323__COMUNITAT-VALENCIANA-facturas-Fabra-marisquerias

8 comentaris:

glòria ha dit...

Francesc,
Vaig repassant el teu bloc sempre tan reivindicatiu.
Quin fàstic aquest Fabra. llàstima de cognom tan estimat per nosaltres, el d'aquell home que ens va salvar tantes paraules.
Besades,

Teresa ha dit...

El senyor Fabra té molt bon gust... A ell no li passarà com em va passar a mi en un examen de Canal 9, que no vaig saber traduir la paraula "centollo" perquè mai no els havia tastat.

(Ara ja ho sé, perquè ja els he tastat unes quantes voltes gràcies als meus amics gallecs ;p)

Francesc ha dit...

Glòria: tens raó, fa pena que aquest personatge compartesca cognom amb el mestre Pompeu Fabra que no només ens va salvar les paraules, ens va salvar la llengua per al seu futur, que ara és el nostre present.

Teresa: Quina barra, també, preguntar-te una paraula de vocabulari específic com és això de la cabra de mar... Per cert, segur que tu n'has menjat en millor companyia que aquest "personatge".

Teresa ha dit...

Sí, Francesc, unes quantes parauletes així que ni tan sols sabien traduir els que ja hi treballaven (com per exemple "picador", que ara sé que es tradueix com "torero a cavall").

Tu veus? Eixes ja no les oblide...

(De qualsevol manera, val a dir que vaig quedar de les primeres al primer examen i que al segon tot va ser un circ, impugnaren les opos, però ja no se'n va saber res i qui havia de treballar-hi hi treballa)

miquelet ha dit...

Aquest tio és una de les coses que més fa posar-me de mala llet, perquè malgrat tot el que està fent i tot el que ix a descobert, la majoria de castellonencs li voten. No sóc gens violent, però quan li veig la cara em donen ganes de trencar-li-la. Què a gust em quedaria.

Salut.

josep ha dit...

Francesc,
Aquest Fabra és un autèntic "geni". Quin mooro que té el paio i pel que es veu, això ja fa anys que dura.
Una abraçada

Maria ha dit...

Francesc,
I jo que em pensava que em volies ensenyar a fer una bona mariscada?
Espectacle lamentable el personatge..
Anims i a seguir..

Francesc ha dit...

Miquelet: ja veurem en què queda tot plegat. Espere que la justícia hi siga justa i actue com cal.

Josep: si saberes totes les "grans coses" que ha fet aquest "senyor", al·lucinaries.

Maria: et dic el mateix que li acabe de dir al Josep: una vida digna d'una pel·lícula de la màfia siciliana o de la camorra napolitana. Capici?