divendres, 5 de setembre del 2014

PASTÍS DE POMA, XOCOLATE I ANOUS

Un dia d'aquest estiu em vaig trobar que tenia una resta de praliné casolà d'anous i altres anous que no sabia com gastar-les. Com que m'abellia fer un dolç, vaig pensar a fer-ne un bescuit "a veure que n'ix" i, la veritat, en va eixir un bescuit molt i molt saborós!! Per a llepar-se'n els dits!!

BESCUIT DE POMA, XOCOLATE I ANOUS



INGREDIENTS:
2 pomes Golden
1 ou
5 clares
2 grapats d'anous
1 culleradeta de canella mòlta de Ca Manolo
150g farina
175g mantega
175g xocolate
160g sucre
1 i 1/2 sobres d'impulsor Royal
Praliné d'anous: 1 grapat anous + 50g sucre
Mantega per a greixar el motle
Sucre glacé

PREPARACIÓ:
Piquem el grapat d'anous al morter. Fem un caramel amb el sucre. Estenem un full de paper de forn i posem damunt les anous i el caramel per damunt. Deixem que es gele. En estar gelat, el trenquem i el piquem en un morter fins que el reduïm a pols. Alerta a no cremar-se quan està calent!!
Pelem les pomes i les ratllem. Les reservem.
En un llibrell posem les clares i les batem amb un polsim de sal fins que estiguen dures. Llavors, hi afegim l'ou i el batem. Tamisem la farina i l'impulsor sobre els ous i ho mesclem amb les varetes.
En un cassó, posem la mantega i el xocolate i els fonem. En estar, l'aboquem al llibrell i tornem a mesclar a l'hora que hi afegim la poma ratllada i la canella i el sucre.
Trenquem els dos grapats d'anous amb els dits i les hi afegim. Fem el mateix amb el praliné que havíem reservat.
Posem el forn a 180°C a sota, sense aire, a l'altura de la meitat del forn.
Untem un motle de corona amb mantega i li aboquem la barreja. Peguem un parell de colpets sobre el banc perquè n'isquen les bambolletes d'aire de la massa.
Enfornem a la meitat de l'altura del forn. El coem durant 45 minuts.
En estar, l'en traiem i deixem que es refrede dins del motle.
Quan està ben fred, el desemmotlem i el servim empolsinat de sucre glacé.
Boníssim, humit i esponjós. A l'altra vegada que el faça, potser li posaré una cobertura de xocolate. És que de xocolate mai no en tinc prou!!

5 comentaris:

les receptes que m'agraden ha dit...

Una combinació deliciosa Francesc! Ha de ser bo per força! Una abraçada

Les receptes que m'agraden

Gemma ha dit...

Els pralines de fruits secs són un vici. Molt bona idea posar-lo al coc. Té una pinta deliciosa!

Trini Altea ha dit...

Tiene una pinta exquisita.

No tot són postres ha dit...

T'estàs tornant un "coquero" o "cocaire" impressionant!!!!
Que bo aquest que ens portes avui!
PTNTS
Dolça

Francesc ha dit...

Pilar C. i Trini Altea: era boníssim!!!

Gemma: vaig posar el praliné una mica per aprofitament i va resultar molt i molt bo.

M. Glòria: m'estic aficionant molt als cócs i coques!! :D