dimecres, 16 de setembre del 2009

LLUÇ AMB PINYONS

L'altre dia vam poder comprar uns talls de lluç fresc que deien, cruns i tot, "menja'm". Vaig pensar com fer-los i se'm va acudir una forma ben senzilla

LLUÇ AMB PINYONS


INGREDIENTS:
4 rodanxes de lluç fresc
pinyons
oli d'all i julivert
sal

PREPARACIÓ:
En una paella antiadherent aboquem una xorradeta d'oli d'all i julivert. Quan estiga ben calent i la cuina s'haja impregnat d'una oloreta boníssima, hi afegim els talls (ben nets i torcats amb una tovalloleta de paper) fins que es facen daurarets per les dues cares sense cremar-se. Ara hi aboquem els pinyons i un polsimet de sal per damunt del peix. Tapem la paella i abaixem el foc, tot deixant que coga durant cinc minuts. Passat aquest temps, apaguem el foc i ens esperem altres cinc minuts fins que s'acabe de coure amb el baf que hi ha dins i la resta d'escalfor que queda.
Traiem el peix i l'emplatem. Aboquem els pinyons i el brou que s'ha format al plat i, si cal, una miqueta més de l'oli d'all i julivert. I ja està. Queda un lluç cuit i melós, gens ressequit.

12 comentaris:

illetapitita ha dit...

El lluç és un peix que m'agrada molt, el trobo molt fi i queda bé amb tot.
La manera que ens presentes és senzilla i segur que ben bona!
Per cert, felicitats per la panificadora! Ja veuràs quina oloreta que et farà la casa quan l'utilitzis...mmm..mmmm....
Una abraçada!

Núria ha dit...

Ole, ole...quina recepta més adient pel lluç que m'espera per sopar!! No tinc l'oli, però si li posso oli, all i herbes fresques amb els pinyons...quedarà molt bó!!

josep ha dit...

Quin goig que fa aquest lluç. Ensumo el flaire des de Sants.
Una abraçada

miquelet ha dit...

Recepta simple i amb molt bona pinta. Molt bona per a quan t'agafe amb lluç i amb la nevera molt buida.

Salut.

Núria ha dit...

Francesc, vaig fer la teva recepta, però amb albahaca enlloc de julivert, perque es la herba fresca que tinc...i estaba boníssim!!

Francesc ha dit...

ILLETA: gràcies pel teu comentari. Pel que fa a la panificadora, tothom m'ho diu, però encara no m'he decidit a fer-la servir. Besades.

JOSEP: la casa es va omplir d'una oloreta boníssima. ;D

MIQUELET: ai, la nevera buida... quin paisatge!!! Què hi farem... ;D

NÚRIA: m'apunte la recepta de l'oli amb l'alfàbega!!! Ara quan en tinga de fresca, segur que en prepare. Besades!!!! :D

Oreto Doménech ha dit...

Era un lluç fresquet i el plat estava per a fer-li "la ola", hehehe... Gràcies al cuiner per cuinar-me la dieta amb tanta gràcia i carinyu!!

maia ha dit...

Quina cosa més bona, demà toca mercat i per sopar: lluç amb pinyons...
Moltes gràcies!!!

Francesc ha dit...

ORETO: MUAC!!!
MAIA: ja em diràs si t'ha agradat. Espere que sí. Besades.

dospoals ha dit...

cruns? Vaja quina varietat dialectal per al plural de cru: a la TV3 que hi he sentit crusos, ara tu cruns... A caram.

Francesc ha dit...

Dospoals: a Beneixama diuen "crusos", a Tavernes "cruns". Coses de l'idioma...

Mercè ha dit...

Ostres Francesc, veient aquestes rodanxes de lluç quina enveja m'has fet venir! No hi ha res com un bon lluç fresc! I no calen gaires guarnicions perquè sigui ben bo (sobretot quan és així de fresc!)
Petons!