dissabte, 13 de març del 2010

BESCUIT GLACÉ DE CREMA CATALANA AMB BRULL I SALSA DE CACAU

Les postres de l'aniversari d'Oreto van ser aquestes. Estan inspirades en la que es diu "Bescuit glacé de crema catalana amb recuit de drap i cacau", que apareix al número 104 de la revista "Cuina", obra del cuiner Pep Nogué. La vaig fer tal qual però canviant el "recuit de drap" per brull i i ampliant la quantitat de cacau pur en pols amb què vaig fer la salsa. Tot i que posa que la recepta és per a 4 persones, com que és molt calòrica i alimentosa, es podria fer per a 6 o fins i tot 8 persones i no passaria res.

BESCUIT GLACÉ DE CREMA CATALANA AMB BRULL I SALSA DE CACAU


INGREDIENTS:
330 ml de nata líquida 33%
100 g de sucre
4 rovells d'ou
330 g de brull
1 fulla de 2 g de gelatina
PER A LA SALSA DE CACAU:
80 ml d'aigua
60 g de sucre
25 ml de nata líquida 33%
50 g de cacau pur "Valor".

PREPARACIÓ:
Posem a bullir la nata amb el sucre. Quan arranque el bull, ho retirem del foc i hi afegim els quatre rovells d'ou i ho batem tot enèrgicament amb l'espàtula. Ara hi afegirem la fulla de gelatina (prèviament hidratada amb aigua freda) i, quan s'haja fos, hi incorporarem el brull.
Ho triturarem tot amb l'ajuda de la batedora perquè quede ben fina la barreja. Ho deixarem reposar unes hores a la nevera. A la recepta original diu que 24 hores, jo ho vaig tindre 4 hores i va anar bé.
Passat aquest temps, vaig posar la mescla anterior en un motlle redó, tipus cércol, amb una làmina de plàstic al voltant perquè, una vegada congelat, es puga desemmotllar amb facilitat. Vaig posar el cércol sobre un plat i vaig congelar la mescla durant un dia.

A l'hora de desemmotllar-ho, vaig passar un moment el cércol sota el raig d'aigua calenta de l'aixeta i no vaig tenir cap problema a desemmotllar-ho. Vaig col·locar el glacé congelat sobre el plat de servir una hora abans perquè assolira una textura adient.
Moments abans de servir vaig preparar la salsa de cacau tot posant a calfar la nata, l'aigua, el sucre i el cacau. Com que no acabava de quedar fina, la vaig batre amb un minibatedor i, llavors, va quedar bé amb una tetura adient.
Ara tocava acabar de muntar el plat. Només calia afegir-hi la salsa al plat i gaudir-ne un munt.

2 comentaris:

Gemma ha dit...

Aquesta recepta també la vaig llegir amb molt atenció i em fa molt de goig... em tempta de veritat :)
T'ha quedat ben bé igual, segur que van ser les postres de categoria per posar fi a un dinar de celebració molt especial!
Les receptes del Pep Nogué són fantàstiques, però també em passa que amb les seves quantitats a casa en mengem més. Es nota que deu ser de vida, je je je...

El cullerot Festuc ha dit...

Francesc, mooooltes felicitats a l'Oreto!!! I a tu per aquest magnífic menú que li vas preparar!!! deuria estar alucinada...quina feinada i tot que bo!!! les postres el colofón fnal...espectaculars!
Petunets,
Eva.