dimecres, 30 de gener del 2008

AMB RAJOY ÉS POSSIBLE... QUINA POR!!!

La xarxa et dóna la possibilitat de tafanejar una mica per racons que ni gosaries confessar, com ara el PP. Aquests dies hem pogut gaudir d'algunes propostes del senyor Mariano Rajoy. Com que hi havia molt de renou amb tot allò del "bilingüismo integrador" per teles i diaris, m'ho he pensat i he dit: "I si anem a la font de tot?". Doncs, això mateix, he entrat a la web del PP i m'he baixat un document en PDF que es diu: "Con Rajoy es posible". Aquestes són algunes "perles", (numerades en l'ordre que hi apareixen) que comentaré després:

11. Afirmamos que España es una nación de ciudadanos libres e iguales en derechos y en deberes. La soberanía nacional reside en el pueblo español, y es única e indivisible.
13. Consideramos que el Estado de las Autonomías es un acierto colectivo que refleja la pluralidad dentro de la unidad de España. Es el modelo de Estado que ha logrado vertebrar los territorios, al garantizar su cohesión y solidaridad. La España autonómica nos brinda los mejores instrumentos para responder con éxito a los retos del siglo XXI.
114. Garantizaremos por ley el derecho a utilizar y a estudiar en castellano en
todas las etapas del sistema educativo.
115. Incorporaremos a la Ley que regula el uso de la bandera y otros símbolos las previsiones y mecanismos jurídicos que garanticen su estricto cumplimiento.
201. Desarrollaremos una Política Nacional para la Mejora de la Calidad de la ducación, que proporcione estabilidad al sistema y garantice entre otros objetivos: la reducción del fracaso escolar, la igualdad de oportunidades en el sistema de becas, la solidaridad, la movilidad de los alumnos y el derecho a estudiar en castellano en todas las etapas del sistema educativo.
204. Desarrollaremos un modelo de enseñanza bilingüe (castellano e inglés) o trilingüe en aquellas Comunidades Autónomas con lengua cooficial, asegurando la formación del profesorado en inglés. Articularemos un Programa Nacional de Becas para aumentar las oportunidades de estudio en el extranjero.

Com a cosa curiosa, comentar que la paraula "España" hi apareix 46 vegades. "Democracia", 10 vegades. "Nación", 5 vegades. "Español", 4 vegades.

En fi, després de llegir tot plegat, queden clares diverses coses:
1. El PP no és un partit nacionalista.
2. Els espanyols no són nacionalistes.
3. España una y no cincuenta y una.
4. Les comunitats autònomes són un mal menor, però Espanya, com cal.
5. La bandera d'Espanya no s'usa prou, i deu ser una llàstima que no es gaste més.
6. El castellà (o espanyol) està en perill de desaparició per culpa de les altres llengües.
7. L'anglés és molt important, però no tant com el castellà. En faltaria més!
En fi, que per als espanyols, el PP és un partit "de cine". Llàstima que per als qui no ens en considerem siga de "pel·lícula de por".